Test světel na kolo

Tento týden jsem se v Praze sešel se SNAILem z bike-fóra a nafotili jsme společně porovnání několika světel na kolo. Jednalo se konkrétně o tato světla: Author A-Vision 1W LED, čelovka Bateria FL 3007, Fenix L2D Premium 100, Fenix L2D Premium Q5, Fenix P3D Premium Q5, Huntlight FT01XSE, Sigma Mirage Evo/EVOX 5 + 10W NightPro Elite 12W. Já jsem donesl Fenixy, které mám momentálně zapůjčené na otestování a zbytek světel dovezl SNAIL. Za to mu samozřejmě patří velký dík.

za_dne.jpg

Testovací místo ve dne, cesta je široká 1,5m a zatáčka je vzdálená asi 70 metrů.

Zajímavé na tomto porovnání je, že zde máme zástupce starší generace LED (Author a Bateria), nové generace LED (Fenix a Huntlight) a výkonných halogenů (Sigma a NightPro).

Protože byla zima, nijak jsme se nezdržovali a světla rychle nafotili. Jak světla vypadají a kolik stojí si můžete zjistit na výše uvedených odkazech. Protože jsem všechna světla viděl jen letmo nebudu posuzovat jiné parametry než je světelný výkon.

Bohužel i v Praze napadl trochu sníh, takže fotky jsou tím trochu zkreslené. Bílý povrch cesty pomohl hlavně slabším světlům. Navíc jsem špatně odhadl potřebný čas expozice a některé fotky jsou už trochu přepálené. Ale i tak nám toho fotografie řeknou docela dost.

Nastavení foťáku: ISO 100, čas 5s, f2,6. Batoh položený na cestě je 20m daleko od kola.

bez světel – čelovka Bateria 1W – Author A-Vision 1W
Huntlight FT01XSE – Fenix L2D Premium Q5 – Fenix L2D Premium 100
Fenix P3D Premium Q5 – Fenix L2D Premium (high) – NightPro Elite 12W
Sigma Mirage EVO 5W – Sigma Mirage EVO X 10W – Sigma Mirage EVO/EVO X 5 + 10W
Fenixy + Huntlight dohromady – Vše v jednom
4 x 3W = 12W LED (zhruba) versus 5 + 10W halogen
ledvshalogen2.jpg

Jak na tom světla jsou je dobře vidět z fotek, takže přidám jen pár komentářů a postřehů z focení.

Bateria a Author 1W díky sněhu vypadají na fotkách o něco líp než ve skutečnosti. Na nějaké serioznější noční ježdění určitě nestačí, bral jich tak maximálně na dojetí z hospody nebo na to „být viděn“.

Huntlight a Fenixy jsou v rozmezí 148 – 215lm. Tvar a šířku kuželu mají všechny prakticky stejny. Fenixy svítí o něco víc, ale celkově bych Fenixy i Huntlight zařadil do stejné výkonnostní kategorie. Už s jedním světlem si noční jízdu užijete, samozřejmě je lepší mít jedno světlo na helmě a jedno na řidítkách.

Sigma EVO 5W je určená spíš na blízko, ale jezdit se s ní už dá. Na rychlejší jízdu je dosvit nedostatečný. Sigma 10W má podobný tvar i intenzitu kuželu jako Huntlight a Fenixy. Sigma 5 + 10W, v téhle kombinaci namířit 5W před kolo a 10W do dálky. V reálu mi přišlo, že 5W Sigma už tolik světla navíc k 10W Sigmě nepřidá, ale na fotkách to je vidět líp. Nevýhoda je, že na napájení 15W halogenu už to chce pořádnou baterii. S dvěma tužkovkama jako v L2D se fakt nechytáte:-)

NightPro Elite 12W má hodně široký intenzivní kužel, ale dosvit do dálky je menší. V kombinaci s nějakým světlem do dálky to může být dobrá volba, nevýhoda je opět vysoká spotřeba.

Na posledním snímku jsou všechny Fenixy a Huntlight rozsvícené dohromady, takže jejich celková spotřeba je zhruba 12W. Porovnání s 15W halogenem je myslím dostatečně výmluvné:-).

6 komentářů k článku “Test světel na kolo”

  1. Úžasné, po seriózním srovnání
    Úžasné, po seriózním srovnání jsou dlouho a marně pátral.

  2. já mám na kole h4 halogen 55w
    já mám na kole h4 halogen 55w na auto a je to super a vyslo me to o milion levneji nez tyto seriovky

    1. Taky by mě zajímalo napájení
      Taky by mě zajímalo napájení – třeba gelovka 12V 7Ah toto vydrží živit cca necelých 80min – při váze 2,5kg – buď moc nejezdíš nebo nesvítíš…

    2. to je super ze to mas … len
      to je super ze to mas … len skoda, ze taky halogen toho moc nenasvieti … mne by to urcite nestacilo …

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.