Test světel na kolo

Tento týden jsem se v Praze sešel se SNAILem z bike-fóra a nafotili jsme společně porovnání několika světel na kolo. Jednalo se konkrétně o tato světla: Author A-Vision 1W LED, čelovka Bateria FL 3007, Fenix L2D Premium 100, Fenix L2D Premium Q5, Fenix P3D Premium Q5, Huntlight FT01XSE, Sigma Mirage Evo/EVOX 5 + 10W NightPro Elite 12W. Já jsem donesl Fenixy, které mám momentálně zapůjčené na otestování a zbytek světel dovezl SNAIL. Za to mu samozřejmě patří velký dík.

za_dne.jpg

Testovací místo ve dne, cesta je široká 1,5m a zatáčka je vzdálená asi 70 metrů.

Zajímavé na tomto porovnání je, že zde máme zástupce starší generace LED (Author a Bateria), nové generace LED (Fenix a Huntlight) a výkonných halogenů (Sigma a NightPro).

Protože byla zima, nijak jsme se nezdržovali a světla rychle nafotili. Jak světla vypadají a kolik stojí si můžete zjistit na výše uvedených odkazech. Protože jsem všechna světla viděl jen letmo nebudu posuzovat jiné parametry než je světelný výkon.

Bohužel i v Praze napadl trochu sníh, takže fotky jsou tím trochu zkreslené. Bílý povrch cesty pomohl hlavně slabším světlům. Navíc jsem špatně odhadl potřebný čas expozice a některé fotky jsou už trochu přepálené. Ale i tak nám toho fotografie řeknou docela dost.

Nastavení foťáku: ISO 100, čas 5s, f2,6. Batoh položený na cestě je 20m daleko od kola.

bez světel - čelovka Bateria 1W - Author A-Vision 1W
Huntlight FT01XSE - Fenix L2D Premium Q5 - Fenix L2D Premium 100
Fenix P3D Premium Q5 - Fenix L2D Premium (high) - NightPro Elite 12W
Sigma Mirage EVO 5W - Sigma Mirage EVO X 10W - Sigma Mirage EVO/EVO X 5 + 10W
Fenixy + Huntlight dohromady - Vše v jednom
4 x 3W = 12W LED (zhruba) versus 5 + 10W halogen
ledvshalogen2.jpg

Jak na tom světla jsou je dobře vidět z fotek, takže přidám jen pár komentářů a postřehů z focení.

Bateria a Author 1W díky sněhu vypadají na fotkách o něco líp než ve skutečnosti. Na nějaké serioznější noční ježdění určitě nestačí, bral jich tak maximálně na dojetí z hospody nebo na to "být viděn".

Huntlight a Fenixy jsou v rozmezí 148 - 215lm. Tvar a šířku kuželu mají všechny prakticky stejny. Fenixy svítí o něco víc, ale celkově bych Fenixy i Huntlight zařadil do stejné výkonnostní kategorie. Už s jedním světlem si noční jízdu užijete, samozřejmě je lepší mít jedno světlo na helmě a jedno na řidítkách.

Sigma EVO 5W je určená spíš na blízko, ale jezdit se s ní už dá. Na rychlejší jízdu je dosvit nedostatečný. Sigma 10W má podobný tvar i intenzitu kuželu jako Huntlight a Fenixy. Sigma 5 + 10W, v téhle kombinaci namířit 5W před kolo a 10W do dálky. V reálu mi přišlo, že 5W Sigma už tolik světla navíc k 10W Sigmě nepřidá, ale na fotkách to je vidět líp. Nevýhoda je, že na napájení 15W halogenu už to chce pořádnou baterii. S dvěma tužkovkama jako v L2D se fakt nechytáte:-)

NightPro Elite 12W má hodně široký intenzivní kužel, ale dosvit do dálky je menší. V kombinaci s nějakým světlem do dálky to může být dobrá volba, nevýhoda je opět vysoká spotřeba.

Na posledním snímku jsou všechny Fenixy a Huntlight rozsvícené dohromady, takže jejich celková spotřeba je zhruba 12W. Porovnání s 15W halogenem je myslím dostatečně výmluvné:-).

Komentáře

Úžasné, po seriózním srovnání

Úžasné, po seriózním srovnání jsou dlouho a marně pátral.

já mám na kole h4 halogen 55w

já mám na kole h4 halogen 55w na auto a je to super a vyslo me to o milion levneji nez tyto seriovky

a napájíš to baterií od

a napájíš to baterií od traktoru.. :)

Taky by mě zajímalo napájení

Taky by mě zajímalo napájení - třeba gelovka 12V 7Ah toto vydrží živit cca necelých 80min - při váze 2,5kg - buď moc nejezdíš nebo nesvítíš...

to je super ze to mas ... len

to je super ze to mas ... len skoda, ze taky halogen toho moc nenasvieti ... mne by to urcite nestacilo ...

Poslat nový komentář

CAPTCHA
Ochrana proti SPAMU, prosím odpovězte na otázku.